2011-08-02

Kapitel 2 - I Wanna Be Your Dream Come True

Jag småfnissade lite åt henne och sedan stängde min väska och la sedan undan den.
Jag satte mig vid datorn medands Nikki fortsätte att vika in kläderna i garderoben då vi hörde några röster.
- Här är era rum Mr. Higgins, hörde vi någon av personalen säga.
- Tack så mycket..



Vi hörde väskor dras på golvet och sedan dörrar som stängdes.
Jag mötte Nikkis blick som kollade mot dörren.
- Heter inte Paul Higgins...? viskade hon och kollade på mig.
- Jo, men finns ju fler i det här landet som heter det, plus att dom inte kommer förrän imorrn ju!
- Ja det är ju sant. Ska vi byta om och gå ner till poolen eller? Jag vill se hur den ser ut, sa hon med ett leende och utan att vänta på svar slänge hon ut både hennes och min bikini på sängen. Jag skrattade men bytte om utan att säga något. 

När vi var klara gick vi till hissen och åkte upp till takvåningen där poolen var. Som resten av hotellet var det sjukt stort och det stog solstolar runt om den stora poolen som var i mitten. 
Vi gick och hämtade handdukar och la dom på varsin stol innan vi slängde oss ner i vattnet där vi simmade omkring och fjantade oss massa innan vi gick upp och la oss i solstolarna.
- Skulle kunna vänja mig vid det här, flinade Nikki och kisade mot solen.
- Du, jag med, skrattade jag.
Det blev alldeles knäpptyst, det ända som hördes var musiken från högtalarna och sedan avbröts den sköna tystnaden av en röst som sa "Kan jag få en coca cola tack?"
Mitt hjärta frös till is och jag vände mig mot Nikki och jag såg att hon också hade märkt nåt annorlunda. Hennes ögon var uppspärrade och sedan kollade på mig med en förvånad blick.
- Det låter som... Louis! viskade jag till försiktigt. Jag låg med ryggen mot där rösten kom ifrån men Nikki var så nyfiken så hon kikade över mig och for lika snabbt tillbaka i sin förra position.
- Det är Louis!!!
Jag vände mig om lite diskret så jag låg på rygg igen och kollade lite snabbt till höger om mig. Där stod dom.. Harry, Niall, Louis, Liam och Zayn. Vi visste att dom skulle bo på det här hotellet, men inte att dom skulle komma redan idag.
- Vad ska vi göra.. Ska vi gå fram och be om en bild? tjöt Nikki lite tyst.
- Nej det kan vi ju inte göra! Inte nu iallafall, sa jag och skrattade lite. Om jag ska vara ärlig så vågade jag inte...
Nikki kollade bakom mig och sedan på mig.
- Dom kommer hit, dom kommer hit, DOM KOMMER HIT! viskade hon och försökte se cool ut.
Precis när jag skulle vända mig om och kolla om dom verkligen kom hörde jag Liam:
- Är det ledigt här? sa han och pekade på stolarna bredvid oss, det är dom enda som solen lyser på just nu.
Jag vände mig mot honom och såg hur han log sådär gulligt.
- Eh, jaa det är det... sa jag försiktigt och kollade på killarna som stog där och log innan dom la sig ner på stolarna.

Det gick ett tag och killarna småpratade lite med varann och jag och Nikki låg helt tysta.
- Grace, ska vi gå och bada? sa Nikki tyst och jag nickade och följde med henne.
När jag hade ryggen mot killarna mimade jag:
- OH MY GOD! Nikki nickade förstående. 
- Vi måste prata med dom, sa hon och sneglade mot killarna som också var på väg ner i poolen.
- Jag vet, men vad ska vi säga? frågade jag och kollade på henne. Vad brukar man liksom säga till sina idoler?
Hon ryckte på axlarna och precis när hon vände sig bort för att gå upp ur poolen kom en boll flygandes och landade precis bredvid hennes huvud.
- Oops! Förlåt! hörde jag bakom mig och såg att det var Louis som skulle kastat till Zayn men den kom alldeles för långt. 
Nikki kollade först på dom med öppen mun innan hon sa:
- Ingen fara! och log innan hon kastade tillbaka den till Louis som gjorde tummen upp. 
Jag kollade bara på med stora ögon men när hon kastat tillbaka bollen så var jag på väg upp för stegen när jag hörde Harry ropa.
- Ska ni gå upp? Varför leker ni inte lite med oss istället? sa han och blinkade med ena ögat.
Jag kollade på Nikki som nickade mot mig och vi gick ner i poolen igen.
- Visst, log jag och började simma mot killarna.

Namn: Alma

åååhmmygod... Så braaa hihi :D

Datum:2011-08-02 - Tid:12:07:01
Hemsida: http://thesearemydreams.blogg.se/
Namn: Johanna

Vilken bra blogg. Fortsätt skriv mer! :)

Datum:2011-08-02 - Tid:12:26:43
Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras ej)

Hemsida:

Kommentarsruta: