2011-08-05

Kapitel 4 - I Wanna Be Your Dream Come True

Vi tog en varsin tallrik och gick till buffén och tog maten och sätter oss vid fönstret. När jag precis ska ta min första tugga så ser jag i ögonvrån att killarna går på gatan nedanför oss. Dom kom precis ut från entrén. Liam, Paul, Zayn och Harry kommer först och ser ut och diskutera om något väldigt viktigt och i efterslänten kommer Louis springandes med Niall på ryggen, jag kunde inte låta bli att gapskratta....


- Hahahah jag döör.... Dom bjuder verkligen på sig själva! skrattade jag och tog en tugga av maten.
Nikki nickade instämmande eftersom hon hade hela munnen full av mat.
Efter vi ätit klart gick vi upp till rummet igen och la oss i den stora dubbelsängen.
- Kan du fatta vad som hänt idag, Nikki? frågade jag och vände mig mot henne.
- Det är helt sjukt... mumlade hon och skakade på huvudet.
Vi låg i sängen ett tag och lyssnade på musik och kollade Facebook och så innan det knackade på dörren.
Jag kollade på Nikki innan jag långsamt reste på mig och gick och öppnade dörren. Utanför dörren stog alla 5 killarna med stora leenden.
- Hur...? började jag.
- Du berättade vilket rumsnummer ni hade, kommer du ihåg? flinade Harry och blinkade med ena ögat.
- Juste... sa jag och log lite och väntade på att dom skulle säga nåt. Nikki kom och ställde sig bredvid mig.
- Vi tänkte bara höra om ni ville följa med ut och käka glass eller nåt? Finns en grym Ben & Jerrys här! sa Niall och log glatt.
Nikki kollade på mig och vi ryckte båda på axlarna.
- Visst, varför inte? Om ni är klara med allt inför imorrn? frågade Nikki.
- Vi är klara, sa Liam och började gå bort ifrån dörren så vi kunde komma ut. 

Vi gick ut en bakväg från hotellet för att killarna inte skulle fasta med massa fans. Det var helt sjukt att vi också var fans men att vi faktiskt skulle gå och äta glass med dom! 
Allt var så sjukt stort i London och även fast vi var här förra året så var det svårt att vänja sig, och det var en helt annan känsla på kvällen med alla coola ljus. 
- Så, vart bor ni annars då? frågade Louis oss efter en stunds tystnad.
- Manchester, log jag och tyckte det var onödigt att fråga vart dom bodde, eftersom att jag redan visste.
- Coolt, sa han och log mot oss.
Efter ett tag kom vi fram till glasstället och gick in.
- Shit, jag kommer aldrig kunna välja! utbrast Nikki när hon såg alla olika glassmaker.
- Jag vet hur det känns, skrattade Niall som ställde sig för att kolla igenom alla smaker.

Efter att alla fått sina glassar satte vi oss ner vid ett av borden och började snacka.
I början var jag livrädd för att säga något pinsamt men killarna var så söta och pratglada att jag glömde bort det efter ett tag. 
Jag satt mitt emot Zayn och såg hur han kollade bakom mig och när jag följde hans blick såg jag att det var massa fans utanför fönstret och kollade in. Jag vände mig om igen när jag såg blickarna från vissa av tjejerna och kollade på Nikki istället som kollade på mig utan att säga något. 
Killarna vinkade lite till tjejerna och sen försökte vi koncentrera oss på att äta upp glassen. Dom verkar inte bry sig speciellt mycket att det stod fans och bokstavligen pussade på rutorna utanför, dom var väl rätt vana.
Efter ett tag så insåg jag att alla killarna satt och väntade på oss att äta upp glassen så vi skyfflade i oss de sista sedan gick vi ut. Det var inte alls lika mycket fans utanför som det var för ett tag sedan men det stod några stycken utanför fortfarande. Dom tog lite bilder och signerade, sedan gick vi iväg.
Klockan började närma sig 22.00 och vi var på väg mot hotellet då Louis kommer på den idén att dra och åka i London Eye.
Det hade äntligen börjat bli mörkt, solen hade gått ner och himmlen var alldeles rosa. Så det var en rätt bra idé av Louis. Vi skulle gärna vilja se London uppifrån just nu. Vi gick dit och sedan gick vi in alla 7 i en stor bubbla och vi kom bara längre och längre ifrån marken och tillslut såg man hela London.

Efter en lång kväll i både London Eye och en promenad ända till hotellet igen så skilldes vi åt, och in på våra hotellrum och gick och la oss. Vi hade en dag framför oss också!
Jag la mig till rätta och somnade rätt fort, det hade vart en sån fullspeckad dag för oss! Nikki sov nog redan.

- Grace, vakna! Du får inte sova bort hela dagen!
Jag öppnade ögonen och övanför mig stod Nikki, i morgonrock, ny duschad och skakade på mig.
- Klockan är ju redan 10.00, upp och hoppa! sa hon sedan.
Jag satte mig upp på säng kanten och gnuggade mig i ögonen och sedan kollade jag på mobilen för att se om det hade hänt något nytt.
Ett från mamma som undrade hur det var och vad vi hade gjort första dagen. Jag svarade att det bara var bra, allt annat får jag berätta när jag väl kommer hem. Hon kommer ändå inte tro mig.
Sedan hade jag fått ett sms från ett nummer jag inte hade sparat...



Juste, han fick mitt nummer när vi gick en bit bakom dom andra igår på vägen till hotellet, och han lovade att messa så jag fick hans nummer....

Minst 5 kommentarer iallafall så postar vi nästa, kom igen! ;)
Vad tyckte ni?


Namn: Fanny

bra ! :D

Datum:2011-08-05 - Tid:12:55:06
Hemsida: http://fantanizer.blogg.se/
Namn: n

sjukt bra novell. älskar designen också. Vem har gjort den? :) behöver nämligen en ny design. :)

Datum:2011-08-05 - Tid:20:26:47
Hemsida: http://norihs.blogg.se/
Namn: sharon

Grym novell! Bra att ni länkade den.

Börjar bli värsta 1d nörden hahah!

Datum:2011-08-05 - Tid:20:52:27
Hemsida: http://sharonsmode.blogg.se/
Namn: Anonym

as bra novell! :)

Datum:2011-08-05 - Tid:21:15:45
Namn: Anonym

Meer :)

Datum:2011-08-05 - Tid:21:18:21
Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras ej)

Hemsida:

Kommentarsruta: