2011-08-07

Kapitel 7 - I Wanna Be Your Dream Come True

Precis när jag somnat rycker jag till av att jag får ett sms. Jag tar upp mobilen och kollar på klockan, 02.13. 
"Thank you for the walk tonight, it was nice! My hoodie smells like you :-) Goodnight xx" Från Harry. 
Jag orkade inte svara, jag la undan mobilen igen och somnade på en gång.


Dagen efter sov både jag och Nikki länge, och jag vaknade av att jag hörde henne gå in i duschen.
Jag sträckte på mig för att nå mobilen som ramlat ner på golvet och kom på att jag aldrig svarade på Harrys sms.
"Yeah, it was :) my tshirt smells like you ;) xx" svarade jag och smålog för mig själv.

När Nikki kom ut ur duschen satte hon sig bredvid mig i sängen och kollade på mig.
- Vad? frågade jag och kollade på henne.
- Vad gjorde ni igår? Ni va borta aslänge! sa hon och flinade.
- Jag vet, förlåt! Vi gick på en promenad, inget mer. Jag fick låna hans tröja och han hade armen runt mig för att försöka få upp min värme lite.
- Det är lugnt, jag klagar inte över att vara med killarna, flinade hon, men gud vad gullig han är, han måste gilla dig!
- Kanske..., mumlade jag och reste mig ur sängen för att gå och ta en dusch.

När jag var klar och vi slängt på oss kläder gick vi ner till frukosten. Jag fick 2 tallrikar fulla av allt möjligt innan jag gick och satte mig vid ett bord och började äta.
- Som jag sagt, skulle kunna vänja mig vid det här! sa jag med hela munnen full av mat. Nikki nickade och vi satt tysta och åt nästan resten av tiden.
- Du, vad ska vi göra idag förresten? frågade jag när vi började bli klara.
- Ska vi dra ut och shoppa eller? log Nikki och jag nickade som svar med ett leende.
Vi gick upp på rummet igen och sminkade oss och gjorde oss klara innan vi gick ner igen och gick ut mot shoppinggatorna. 
Jag kom på att jag inte kollat min mobil sen precis efter jag vaknat och tog upp den och såg ett nytt sms, från Harry: "What are u gonna do today, babe? xx"
"Im out shopping with Nikki, u? :)xx" svarade jag snabbt och precis innan jag lagt ner mobilen vibrerade den igen.
"And you didnt ask me!? Im hurt... :( We're still at the hotel... Do you wanna do something later? xx"
Jag fattade inte om han menade både mig och Nikki eller bara mig, men tänkte att vi allihopa säkert skulle kunna hitta på något.
"Oh sorry, didnt know you were into shopping ;) yeah sure, i'll text you when we get back xx" svarade jag och la ner mobilen i fickan igen.

Det tog inte så många timmar innan det började bli lite mörkare, gatulycktorna slogs på och vi båda stod händerna fulla med kassar från olika butiker så vi var tvungna att ta taxi tillbaka till hotellet.
När vi kom in så la jag undan alla kassar och tog upp mobilen och smsade Harry.
"Sorry it took so long, but we're at the room now, do you wanna hang out now? xx"
Jag slängde mig på sängen och Nikki gjorde detsamma, och det dröjde inte långt innan jag fick ett till sms. Nikki tog upp mobilen och läste fort. 
- Uuuuuhh, du messar med Harry!!! sa hon och reste sig upp med mobilen.
- Ge hit mobilen! Vad skrev han? sa jag och försökte nå den.
- "Of course babe, wear something pretty and I'll pick you up in a few mins, hurry! ;) xx" skrev han, skynda på nu Grace! Han sa att du skulle ha något fint så ha på dig klänningen jag köpte idag! sa hon och flög fram till garderoben där den låg.
Jag tog på den fort och efter det knackade det på dörren, han menade verkligen att jag skulle skynda mig.
Jag öppnade och där stod han, han kollar mig från topp till tå med stora ögon.
- wow, var det ända han sa.
- Ska vi gå nu? frågade jag och kollade på honom. Hejdå Nikki, vi syns senare, sa jag och gick fram och kramade henne.
Jag gick ut och vi gick längs hela korridoren ner till lobbyn och ut på gatan.
- Nå vart ska vi? sa jag och kollade på honom.
- Du får se, nu kommer taxin.

Efter en liten stund var vi framme, vi gick in och det var någon sorst resturang, det såg ut att vara dyrt iallafall..
Han hade alltså tagit med mig på en riktig dejt. Nikki kanske hade rätt, gillade han mig verkligen?
Vi satte oss vid bordet och sedan beställde vi en varsin rätt, jag hade rätt.. Det vart dyrt och självklart sa han att han skulle betala allt.
När vi ätit klart ber Harry om notan och sedan går vi.
- Ska vi göra det klassiska, gå genom Hyde Park och åka London Eye? Jag trodde middagen skulle ta lite längre.
- Ja det kan vi göra, det är alltid mysigt, svarade jag på frågan.

Det hade äntligen blivit lite lugnade på gatorna och klockan började närma sig 23.00 nu, vi gick en lång promenad och fjantade oss. Han var underbar, det var bara att inse det nu.
Vi gick upp i en bubbla i London Eye, det skulle ta 40 minuter och sedan skulle vi gå hem igen innan klockan blev allt för mycket.
Det var bara vi där inne och det spelades lite tyst, lugn musik. Vi kom högre och högre ifrån marken och jag kände sedan hur Harry tog tag i min hand och höll om den hårt, och jag gjorde detsamma.
Han kollade på mig och log och sedan ut mot London igen, det var så vackert.
Vi hörde hur Big Ben slog tolvslaget och vi var högst upp, det var romantiskt, inget kunde bli bättre nu.
Vi var helt tysta, men helt plötsligt vänder sig Harry emot mig och tar mitt ansikte emellan hans händer och kysser mig. Okej, NU kunde ingenting bli bättre.
Kommentera nu vad ni tyckte, minst 10 kommentarer innan nästa kapitel! ;)

Namn: Linn

Mer mer mer :D

Datum:2011-08-07 - Tid:15:16:03
Namn: Anonym

JÄTTEBRA !

Datum:2011-08-07 - Tid:15:32:06
Namn: Anonym

Älskar novellen! Kram

Datum:2011-08-07 - Tid:16:53:30
Hemsida: http://onedirectionnovel.blogg.se/
Namn: frida

jätte bra :)

Datum:2011-08-07 - Tid:17:07:18
Namn: Anonym

mer :)

Datum:2011-08-07 - Tid:17:38:15
Namn: Fanny

Aww ! (:

Datum:2011-08-07 - Tid:17:42:37
Hemsida: http://fantanizer.blogg.se/
Namn: Anonym

mer :D

Datum:2011-08-07 - Tid:18:40:23
Namn: Anonym

mer :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Datum:2011-08-07 - Tid:18:40:38
Namn: Anonym

MOREEEEEEEEEEEEEEEE

Datum:2011-08-07 - Tid:19:02:01
Namn: Lisa

skit bra längtar till nästa :DDDD

Datum:2011-08-07 - Tid:19:20:23
Namn: Bella

Mer tack xD xx

Datum:2011-08-07 - Tid:19:39:56
Hemsida: http://onednovell.blogg.se/
Namn: Leila

SÅ BRA! :D

Datum:2011-08-07 - Tid:21:19:05
Namn: Sanna

skulle dö för att få den platsen!!!!

Datum:2011-08-07 - Tid:22:02:49
Namn: ida

älskar den här novellen!! :)

Datum:2011-08-08 - Tid:00:08:44
Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras ej)

Hemsida:

Kommentarsruta: