2011-08-02

Kapitel 3 - I Wanna Be Your Dream Come True

Jag kollade bara på med stora ögon men när hon kastat tillbaka bollen så var jag på väg upp för stegen när jag hörde Harry ropa.
- Ska ni gå upp? Varför leker ni inte lite med oss istället? sa han och blinkade med ena ögat.
Jag kollade på Nikki som nickade mot mig och vi gick ner i poolen igen.
- Visst, log jag och började simma mot killarna.


Vi ställde oss i vattnet några meter ifrån killarna och Zayn kastade badbollen mot oss och så fortsätte det. Det kunde inte bli bättre, det var ju såklart lite stelt men det blev bättre med tiden.
Efter ett tag så började Nikki huttra så vi gick upp och la oss i solstolarna istället. Vi kollade på varandra och bara log.
- Shit, kan du förstå att det här händer Grace?
- Nej verkligen inte, jag kunde inte förställa mig att detta skulle hända. Och vi som bara skulle se dom på spelningen och här ligger vi och har precis kastat en dum plastboll mellan varandra, sa jag och skrattade lite då killarna kollade mot oss.
- Ska ni inte vara med längre? ropade Louis och log.
- Haha, nej det blev för kallt, sa Nikki och kollade på dom.
- Jag kommer snart, jag ska bara hämta min solglasögon i rummet, sa jag medan jag reste mig upp och gick iväg utan att hon ens svarade och när jag vände mig om kände jag att jag hade killarnas blickar mot mig.

Jag gick igenom hela korridoren ända till vårat rum, nästan längst bort. Vilken tur att jag hade torkat så jag inte blötte ner vart jag än gick.
Jag låste upp våran dörr och gick sedan till nattduksbordet och öppnade lådan där jag visste att jag lagt mina nya solglasögon jag köpte för några dagar sedan. Sedan gick jag gå tillbaka i den långa korridoren och upp på taket där dom andra var.
När jag kom ut så såg jag Nikki och Zayn sitta och prata på poolkanten, Niall, Liam och Louis kastade fortfarande bollen till varandra och Harry halvlåg på poolkanten och fixade till badbyxorna lite. Jag började gå mot solstolarna men jag kunde inte slita blicken ifrån Harry. Vilken tur att jag hade solglasögonen på mig redan.

Jag la mig i solen och blundade och plötsligt blev det mörkt, jag öppnade och såg då Harry stå för solen.
- Varför ligger du här och är tråkig när vi andra är i poolen och är sociala?
- Jag vet inte riktigt, jag är inte riktigt en bad människa antar jag, svarade jag tillbaka.
Han flyttade såg från solen och jag blundade igen och jag hörde hur han la sig i solstolen bredvid mig.
- Juste , jag har inte presenterat mig.. Grace, sa jag och sträckte fram handen för att skaka Harrys.
- Hej Grece, kul att träffas. Du kanske vet vilka vi är, men jag är Harry.
- Jo jag vet det, jag har tittat på The X Factor ända sedan jag var jätte liten, förra året var det bästa! sa jag och kisade mot honom och jag såg att han log lite smått.
- Så, vad gör ni här egentligen? Är ni på semester i London eller? Det ser ut som ni chillar gärnet här vid poolen! sa han och skrattade lite.
Jag funderade ett par sekunder vad jag skulle säga, skulle det låta konstigt om jag sa att vi åkte hit bara för att gå på deras spelning och att vi checkade in på det här hotellet bara för att vi visste att dom skulle bo här?
- Ehhhm, vi åkte faktiskt hit för att gå på erat spelning... sa jag och kollade på honom snabbt för att se hans min och sedan vände jag mig mot solen igen.
Han såg glad ut, undra om dom visste att vi är fans egentligen..
- Åh, så ni ska på vårat secret gig imorgon kväll? Vart sitter ni?
- Nästan längst fram, bra platser iallafall.

Efter en rätt lång pratstund kommer Paul ut till poolen och säger att det är dags för dom att dra. Dom skulle fixa lite saker innan spelningen imorgon.
- Det är väl dags för oss att också gå in, och äta nånting, sa jag och kollade frågande på Nikki.
- Ja, jag börjar bli lite hungrig.
- Vi lär ju träffas igen ikväll, och om inte så ses vi ju imorgon på spelningen, säger Harry och ler jätte stort och kollade på mig och sedan på Nikki.
- Vadå, bjöd du in tjejerna? Fråga Niall och kollade på Harry med en seriös men glad min.
- Nej, dom har köpt biljetter. Det är därför dom är här, dom är fans.
- Vad kul! säger Louis högt. Då lär vi ju ses där, det är inte så många som får chansen att komma in på såna.

Vi gick in i hotellet och sedan emot vårat rum och vi såg att killarna följde efter oss. Det var då vi förstod att dom faktiskt bodde nära oss, vi hörde ju Paul prata med nån av personalen innan vi gick till poolen.
- Följer ni efter oss eller vad? säger Nikki och vänder sig om.
- Näää? Vi ska till vårat rum, säger Niall och kollar på henne.
- Vilket rum bor ni på? frågar Zayn medan jag vänder mig om.
- 425, svarade jag omedelbart.
- Då är det ju inte så konstigt att vi går samma väg. Harry och Louis bor på 427, jag och Zayn bor på 428 och Liam och Paul bor på 429. Vi är nästan grannar ju, säger Niall och skrattar lite för sig själv.
När vi kom fram vid vårat rum så vi hejdå och sedan gick vi in. Nikki och jag bytte om och sedan kollade jag twitter fort. Niall hade skrivit om oss, shit! Jag la undan datorn och sedan gick vi till matsalen i hotellet.
Vi tog en varsin tallrik och gick till buffén och tog maten och sätter oss vid fönstret. När jag precis ska ta min första tugga så ser jag i ögonvrån att killarna går på gatan nedanför oss. Dom kom precis ut från entrén. Liam, Paul, Zayn och Harry kommer först och ser ut och diskutera om något väldigt viktigt och i efterslänten kommer Louis springandes med Niall på ryggen, jag kunde inte låta bli att gapskratta....
Tredje kapitlet, vad tyckte ni? Kommentera! :D


Namn: Bella

Älskar det :) Vill har ett till :)

Datum:2011-08-02 - Tid:22:53:28
Hemsida: http://onednovell.blogg.se/
Namn: Fanny

Jättebra skriver ! (:

Datum:2011-08-03 - Tid:12:01:27
Hemsida: http://fantanizer.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras ej)

Hemsida:

Kommentarsruta: