2011-08-06

Kapitel 6 - I Wanna Be Your Dream Come True

Efter kanske nån timma återvände vi mot hotellet, och utanför våra rum sa vi hejdå genom en kram. Han kramade verkligen om mig, en lång varm kram. Inget kunde bli bättre efter en lång dag med killen. Även fast vi inte var med än kompisar.

- Vi ses på spelningen, sa jag och öppnade min dörr.
- Ses där! sa han och log och stängde sedan dörren..

Jag gick in i hotellrummet och smålog lite för mig själv.
- Nikki?
Inget svar, och hennes mobil låg på hennes kudde. Då fattade jag att hon var hos dom andra killarna.
Jag gick ut och gick fram till deras dörr och knackade och bara gick in, framför mig såg jag Nikki med dom andra killarna och spelade xbox.
- Åh ser du eller? JAG SPELAR! säger Nikki och kollar på mig.
- Haha, kom nu, vi måste göra oss i ordning inför spelningen och killarna också.
- Jag kan ta över, sa Liam och tog emot kontrollen när Nikki reste sig upp.
- Vi ses senare, sa Louis när vi gick ut.
- Ja det gör vi, hejdå.
Vi gick in i rummet igen, jag gick och duschade och sedan tog jag på mig nya kläder. Jag tog en svart klänning med lite mönster på som jag köpte för ett tag sedan och Nikki hade en vit klänning med en svart kavaj, hon ska alltid ha så bra kläder.
Medan hon fixade det sista med sminket satte jag mig vid datorn och kollade lite. Jag gick in på Harrys Twitter och han hade tweetat:
"Wonderful day, wonderful people" 5 mins ago via iPhone.
Jag tweetade lite jag med och sedan var det dags att gå emot spelningen som låg några kvarter bort.

När vi kom dit så var det några pers utanför huset, men som var på väg att gå in.
Vi gick emot entrén och visade våra biljetter och gick och satte oss på våra platser. Dom var bra, nästan längst fram, dom skulle iallafall se oss och vi se dom. Klockan började närma sig 19.00 och det blev mörkt i hela salen och det var fullsatt. Det kanske var runt 100 personer där inne.
Efter ett tag började musiken spela och dom började sjunga. Dom sjöng lite covers av några låtar, svarade på frågor och det var jätte kul. Kvällen flög iväg och den var slut på ett kick kändes det som.

När vi var på väg ut och han gått över gatan och gått några meter kommer Zayn ut och ber oss komma in igen och säger att vi kan ta taxin med dom och köpa pizza. Vi följde med Zayn in och nu var det ljust i salen och alla killararna stod där inne och pratade med varandra vilken pizza dom skulle ha.
- Kom nu, taxin står redan utanför, hör vi Paul avbryta deras konversation och sedan gick vi alla 8 ut. Paul åkte till hotellet igen och vi 7 åkte mot pizzerian.

Det var helt tom där inne, Niall springer fram till disken:
- Två Hawaii, tack! Du skulle också ha det va Louis?
- Ja, svarar Louis medan han går fram till disken han med och vi andra ställer oss i kö.
- Vad ska du ha? Frågar Harry och vänder sig om mot mig. Jag bjuder!
- Va, jag? Nej.. Jag kan betala själv, men tack ändå, svarar jag med han sedan avbryter mig med att han faktiskt SKA betala.
- Aja, jag tar en vesuvio, du då Nikki?
- Jag tar samma, sa hon och log.
När alla killar hade beställt oss både oss och dom, och betalat tog vi taxin tillbaka till hotellet och jag och Nikki går och byter om till myskläder och går sedan över och åt på deras rum och hade allmänt kul.
Vi berättade om massa pinsamheter och jag har nog aldrig skrattat så mycket. Dessa pojkar var verkligen snälla, riktiga vänner som jag lärt känna så snabbt men det känns som jag känt dom flera år.
Efter vi ätit så sätter vi oss i deras stora soffa i rummet och fortsätter och prata och dom frågade hur det var på spelningen. Helt plötsligt reser sig Harry upp och går fram till dörren.
- Herregud, jag behöver frisk luft och en promenad. Jag är så mätt, vill du följa med Grace?
Jag blev helt tyst tills jag märkte att Nikki puttade mig i ryggen att jag skulle gå.
- Eh... Ja, ja visst varför inte? sa jag medan jag reste på mig och gick mot honom och gick sedan ut.

När vi kom ut på gatan kände jag den kalla luften mot mina bara armar, det var faktiskt kallt. Det började närma sig 00.00 och gatorna var helt stilla.
- Ska vi gå en snabb promenad? frågar Harry och kollar på mig.
- Ja visst.
Vi börjar gå längst gatan och vi bara går och går, vi hade ingen aning om vart vi skulle hamna och det var rätt tyst mellan oss till han vänder sig mot mig.
- Du huttrar ju..
- Ja, jag fryser. Jag har bara t-shirt på mig och det är kallt.
- Här, sa han och tog av sig sig Jack Wills hoodie och gav den till mig. Den håller nog värmen lite bättre än din tunna t-shirt.
- Tack, är du säker att du inte kommer frysa nu då? Nu har ju bara du t-shirt på dig.
- Nej det tror jag inte, huvudsaken är att du inte fryser.
Jag tog på mig hans hoodie och sedan tog han armen om mig och gnuggade min ena arm för att värma upp mig ytterligare eftersom jag fortfarade huttrade lite.
Vi gick en bit till och tillslut var vi framme vid hotellet igen, vi gick in på rummet och där satt alla igen. 
- Äntligen är ni tillbaka, ni var ju borta en hel timma!
- Vi tog ju en promenad, sa Harry till svars och sedan tog emot hans hoodie som jag tog av mig när vi kom in.
- Nikki ska vi gå till vårt rum? jag börjar bli trött.
- Visst, hejdå killar! sa hon och så gick vi in i vårat rum och vi gjorde oss i ordning direkt och gick och la oss.

Precis när jag somnat rycker jag till av att jag får ett sms. Jag tar upp mobilen och kollar på klockan, 02.13.
"Thank you for the walk tonight, it was nice! My hoodie smells like you :-) Goodnight xx" Från Harry.
Jag orkade inte svara, jag la undan mobilen igen och somnade på en gång.
Kommentera!! :D
Ni vet.. Ju mer kommentarer, desto snabbare kommer kapitel 7 hehe

Namn: frida

den var jätte bra :) tänk om det kunde hända i verkligheten :)

Datum:2011-08-06 - Tid:18:20:41
Namn: Becka

Väldigt bra novell, längtar tills nästa kapitel :)

Datum:2011-08-06 - Tid:18:48:54
Namn: Sanna

jätte bra!!!

Datum:2011-08-06 - Tid:20:24:01
Namn: Anonym

MEEEEER snälla 2 till ! :D

Datum:2011-08-06 - Tid:20:32:53
Namn: Anonym

Datum:2011-08-06 - Tid:22:38:19
Namn: Linn

gillar den här novellen, mer ! :D

Datum:2011-08-06 - Tid:22:38:58
Namn: Anonym

MER :D

Datum:2011-08-06 - Tid:22:46:40
Namn: ida

verkligen älskar att läsa det här! kom igen lägg upp fler då? :)

Datum:2011-08-07 - Tid:12:06:54
Namn:
Kom ihåg mig?

Mail: (Publiceras ej)

Hemsida:

Kommentarsruta: